Mirela Tolić Universitat in Split |
HR |
The study on the media between formality and information in a digital society |
Allemand |
File
|
Cyrill Aerschmann Blindspot |
CH |
Blindspot stellt sich vor - Inklusionsprojekte in der Schweiz |
Allemand |
|
Rahel Bucher Frei_Raum |
CH |
The inclusive Cultural Centre „Heitere Fahne - Idealistenkiste“ |
Anglais |
|
Matilde Luna Latin American Foster Care Network |
AR |
The challenge of de-institutionalization in Latin America |
Anglais |
File
|
Sandra Remund Spielplätze für alle |
CH |
Die Stiftung Denk an mich ermöglicht Spielplätze für alle |
Allemand |
|
Anke Moors a:primo |
CH |
Hausbesuchsprogramm schritt:weise |
Allemand |
|
Bruno Tscholl Caritas Graubünden |
CH |
KulturLegi |
Allemand |
|
Rahel Bucher Frei_Raum |
CH |
Das inklusive Kulturzentrum „Heitere Fahne – die Idealistenkiste“ |
Allemand |
|
Sara Stocker Kindermuseum Creaviva am Zentrum Paul Klee |
CH |
Klee ohne Barrieren |
Allemand |
File
|
Sara Heer volkshochschule plus |
CH |
(Inklusive) Bildung für Erwachsene mit geistiger Beeinträchtigung – ein Beitrag zur Inklusion |
Allemand |
|
Babette Wackernagel Batcho Musik trotz allem |
CH |
(K)ein Thema – gemeinsames Musizieren ?!? |
Allemand |
|
Gisèle Poncet Atelier CREAHM Fribourg |
CH |
Atelier CREAHM, un lieu pour la création |
Français |
|
Zdrava Vodenicharova Association for pedagogical and social assistnace for children FICE-Bulgaria |
BG |
HOW FICE NEIGHBOURS INCLUDE EACH OTHER IN THEIR OWN REALITY |
Anglais |
|
Peter Saurer Verein Sozialprojekte |
CH |
Wege aus der Blockade: Niederschwelliges Integrationsprojekt NIP |
Allemand |
File
|
Edward K. Devine EQUIP--YOUTH |
LR |
Who can this brandian ideas being utilized and meet it expected out come? |
Anglais |
|
Beat Ramseyer |
CH |
museumssterne*** – basel museums open to people with disabilities (2006 – 2010) |
Anglais |
|
Beat Ramseyer |
CH |
museumssterne*** – museen basel offen für menschen mit einer behinderung (2006 – 2010) |
Allemand |
|
Rahel Bucher Frei_Raum |
CH |
WIR TRÄUMEN MERET - HÖRSPIEL UND THEATERCOLLAGE |
Allemand |
|
Mario Somazzi Zentrum Paul Klee |
CH |
Klee im Herbst - Eine Bildbegegnung für Menschen mit einer geistigen Behinderung |
Allemand |
|
Ann Muyaka Glorious Rehabilitation Centre |
KE |
Children Centre that Caters for poor of the poorest in Nairobi Slums |
Anglais |
|
Christine Okello Miramax International |
KE |
SUPPORT AND INCLUSION |
Anglais |
File
|
Claudia Kühne Berner Fachhochschule Soziale Arbeit |
CH |
Peer Involvement in der Schulsozialarbeit: Projekt zur Förderung der Konfliktlösungskompetenzen |
Allemand |
|
Shigeyuki Mori Konan University |
DE |
Rearing Environment in Japanese Children’s Institutions |
Anglais |
|
Kornelia Helfmann Kantonale BEObachtungsstation BEO-Sirius Bern |
CH |
Eltern inklusive! Oder: ohne wen geht nichts? |
Allemand |
|
Carol S. Kelly FICE-USA |
US |
Training Programs |
Anglais |
|
Carol S. Kelly FICE-USA |
US |
Research |
Anglais |
|
Carol S. Kelly FICE-USA |
US |
Leaving care; Transition to Independent Living |
Anglais |
File
|
Carol S. Kelly FICE-USA |
US |
Exchange Programs |
Anglais |
|
Susanna Hoikkala Central Union for Child Welfare |
FI |
Running Away from Residential Care – the Finnish Case |
Anglais |
|
Nikias Sebastian Obitz Uni Oldenburg |
DE |
Self-help organizations of socially disadvantaged children and young people |
Anglais |
|
Margriet Braun Saxion |
NL |
Practice what you preach: working as an inclusive organization |
Anglais |
File
|
Kristina Šmitran |
SI |
“It is drama to be a social pedagogue”: empowering young adults through theatre |
Anglais |
|
Malay Dewanji Liberal Association for Movement of People |
IN |
Ensuring Inclusion of Children from Marginalised Communities in India |
Anglais |
File
|
Ivana Milosavljević-Đukić Centre for the welfare of infans, children and adolescents |
RS |
Social isolation and integration into social environment |
Anglais |
|
SORIN IVAN FICE ROMANIA |
RO |
Education – a Way to Social Inclusion and Personal Development |
Anglais |
|
Kristina Šmitran |
SI |
Exploring and extending the lifeworld’s borders of physically handicapped |
Anglais |
|
Michael Macsenaere Institut für Kinder- und Jugendhilfe |
DE |
LEARNING TOGETHER: Gemeinsam dokumentieren und voneinander lernen |
Anglais |
File
|
Bernard Wandeler Hochschule Luzern Soziale Arbeit |
CH |
Arbeit mit Randgruppen in Albanien „Coaching for Employment“ |
Allemand |
File
|
Victoria Lipska National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine |
UA |
Social work with children at risk in Ukraine: reality and perspectives |
Anglais |
|
Mohammed Alrozzi World Vision |
PS |
Children Participation in the Majority World: Cultural and practical obstacles |
Anglais |
|
Christoph Urwyler Berner Fachhochschule Soziale Arbeit |
CH |
Peer Involvement: Theoretische Darstellung und Kritik |
Allemand |
|
Ursula Keller |
CH |
Sozialpädagogische Familienbegleitung und ihr Beitrag zu Inklusion |
Allemand |
File
|
Stefan Schnurr Hochschule für Soziale Arbeit FHNW |
CH |
Zukunftsperspektiven der schweizerischen Kinder- und Jugendhilfe |
Allemand |
|
Zeni Thumbadoo National Association Of Child Care Workers |
ZA |
Title: How do child and youth care workers support child-headed households in So |
Anglais |
|
Guillem Compte FICE Spain |
ES |
Importance and practice of citizenship education in residential care |
Anglais |
|
Ruedi Gurtner tipiti Oberstufe Wil |
CH |
Interaktionelle Lernformen |
Allemand |
|
Hermann Radler Therapeutischen Gemeinschaften |
AT |
Nicht führbar!!!!-schwer traumatisierte Kinder und ihre Problematiken aus-halten |
Allemand |
|
Ivana Koprivica Provincial Institute of Social Welfare |
RS |
Local Social Services for Children in Serbia |
Anglais |
File
|
Noemí Marcela Sanz UNTREF - Universidad Nacional de Tres de Febrero - Cuenca Reconquista |
AR |
Rugby to include |
Anglais |
|
Peter van de Pol Stichting Nidos (Foundation Nidos) |
NL |
Intercultural Foster care – Family based Care for UMA’s |
Anglais |
|
Tatjana Lazor Obradovic Provincial Institute of Social Welfare |
RS |
“Inclusion of children from marginalized groups-experiences and challenges ” |
Anglais |
File
|
Tuhinul Islam ActionAid Bangladesh |
BD |
Young People Leaving care: Experiences from Bangladesh |
Anglais |
|
Isa Maria Ferreira da Rosa Guara Universidade Uniban-Anhanguera |
BR |
Family and social inclusion of children in residential homes: revisiting concept |
Anglais |
|
Isa Maria Ferreira da Rosa Guara Universidade Uniban-Anhanguera |
BR |
Interinstitutional relations and its influence on social and family inclusion |
Anglais |
|
Emmanuel Grupper FICE Israel |
IL |
Group care as a vehicle for social integration of youth |
Anglais |
|
Herman Milton Oyieko FICE Kenya |
KE |
Partnerships: A Model for Inclusion |
Anglais |
File
|
Zeljka Burgund fice serbia |
RS |
Challenge of becoming independent “plan for future” |
Anglais |
|
Anne Huisman TriviumLindenhof |
NL |
Crisis needs creativity, the way TriviumLindenhof works towards inclusion |
Anglais |
|
Dolf Herder Jeugd Welzijns beraad |
NL |
youth participation: the next level |
Anglais |
|
Franza Flechl HELP! For Families |
CH |
Praxiseinblick ins Patenschaftsprojekt Basel |
Allemand |
|
Lukas Fellmann Institut Kinder- und Jugendhilfe (IKJ) der Hochschule für Soziale Arbeit (HSA) der Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) |
CH |
Pilotprojekt Patenschaften für Kinder mit einem psychisch erkrankten Elternteil |
Allemand |
File
|
Anne Reukers Lindenhout |
NL |
Passions and Talents– the developing within the context of existing civil organizations |
Anglais |
|
Josef Koch Sektion Deutschland der Fédération Internationale des Communautés Educatives (FICE) e.V. |
DE |
„Große Lösung“ – Förderung junger Menschen mit Behinderungen in der Jugendhilfe |
Allemand |
File
|
Regine Grimm Lindenhout |
NL |
Top Match– to link youngsters to inspiring role models within the Society |
Anglais |
|
Rosmarie Borle Journalistin/Coach |
CH |
Lustvolles Selbstmanagement - Zürcher Ressourcen Modell© |
Allemand |
|
Padilla Andrea Carolina Universidad del Rosario |
CO |
Inclusive Education of Persons with Disability : Life experiences in Colombia |
Anglais |
|
Amelia Franck Meyer Anu Family Services |
US |
Youth well-being in foster care: Using integrative, non-traditional approaches |
Anglais |
|
Amelia Franck Meyer Anu Family Services |
US |
Increasing connections for youth in foster care through Intensive Permanence Svs |
Anglais |
File
|
Sara Alfia Greco Leibniz Universität Hannover |
DE |
Vollzugsziel Resozialisierung?! Politische Bildung mit inhaftierten Jugendlichen |
Allemand |
|
Mijntje ten Brummelaar University of Groningen |
NL |
The best interest of the child through the voice of the child |
Anglais |
|
Isabel Schwedhelm Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen, Abt. Aachen |
DE |
Die Jugendberufshilfe im Spannungsfeld aktivierender Sozialpolitik und Soz. Arb. |
Allemand |
|
Nicholas Smiar University of Wisconsin - Eau Claire, USA |
US |
Assertive communication, empowerment, and safety in the crisis: Engaging clients |
Anglais |
|
Adriano Teodoro State University of Rio de Janeiro |
BR |
A multidisciplinary experience with adolescents in conflict with the law |
Anglais |
|
Adriano Teodoro State University of Rio de Janeiro |
BR |
Values working with youth in conflict with the law |
Anglais |
|
Adéle MomNdela Grosse Proud2b ME Foundation |
ZA |
Proud2b Me |
Anglais |
File
|
Wolfgang Papenberg |
DE |
Krisenkommunikation mit Menschen mit und ohne Behinderungen |
Allemand |
|
Ursula Hochuli Freund Fachhochschule Nordwestschweiz, Hochschule für Soziale Arbeit, Institut für Professionsforschung und kooperative Wissensbildung |
CH |
Unterstützung von Inklusionsprozessen mit Kooperativer Prozessgestaltung |
Allemand |
File
|
Clara Bombach Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften ZHAW, Departement Soziale Arbeit |
CH |
Care Farming in der Schweiz |
Allemand |
File
|
Yoav Apelboim Ahava village for children & youth |
IL |
Ahava Children and Youth Village, Israel – Girls Project |
Anglais |
|
Matthias Heintz Deutscher Berufsverband für Soziale Arbeit DBSH |
DE |
Das SGB VIII – über 20 Jahre inklusive Kinder- und Jugendhilfe in Deutschland |
Allemand |
|
Jacqueline Sidler Kantonales Jugendamt |
CH |
Verbindliche Zusammenarbeit als Grundlage zur Früherkennung und Frühintervention |
Allemand |
|
Angela Rein Hochschule für Soziale Arbeit (FHNW) |
CH |
Jugendliche mit Migrationshintergrund in der stationären Jugendhilfe |
Allemand |
|
Renate Stohler Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Departement Soziale Arbeit |
CH |
Niederschwellige Betreuung mit Fokus auf Wohnintegration – Stärken und Schwächen |
Allemand |
|
Annina Studer insieme Schweiz |
CH |
Die Guten ins Töpfchen, die Schlechten wohin? Exklusion in der Berufsbildung. |
Allemand |
|
Estelle Papaux Ville de Lausanne, direction de l'enfance, de la jeunesse et de la cohésion sociale, service de la jeunesse et des loisirs |
CH |
Un état des lieux de la participation de la jeunesse en Ville de Lausanne |
Français |
|
Maria Glynn Athlone Institute of Technology, Ireland |
IE |
The Obligation to Protect and Assist Victims of Human Trafficking |
Anglais |
File
|
Sabine Willno Jugendwerk Aufbau Ost JAO gGmbH |
DE |
Projekt Integrative Schuleingangspase und im Übergang Klassenstufe 3/4 |
Allemand |
File
|
James Anglin University of Victoria |
CA |
Creating Exclusive Environments to Facilitate Inclusion: Exploring the Paradox |
Anglais |
|
Olivier Grand AvenirSocial |
CH |
Le code de déontologie du travail social et son éthique appliquée |
Français |
|
Peter Neuenschwander Berner Fachhochschule, Fachbereich Soziale Arbeit |
CH |
Partizipation beim Gewaltpräventionsprogramm “Peacemaker” |
Allemand |
|
Calvo Ricard Children Social Action Foundation (FASI) |
ES |
Children’s Homes |
Anglais |
File
|
Arthur Limbach-Reich Université du Luxembourg |
LU |
Inklusion im nationalen Widerstreit theoretischer und praxeologischer Konzepte |
Allemand |
|
Diana Bäuerle Christophorus Jugendwerk |
DE |
Individualpädagogische Hilfen im In- und Ausland |
Allemand |
|
Diana Bäuerle Christophorus Jugendwerk |
DE |
Interkulturelle Begegnung als Teilhabebefähigung |
Allemand |
|
Lucia Gavrilita Speranta Center |
MD |
Promoting Inclusive Education of Children with Special Education Needs (SEN) |
Anglais |
|
Alex Klein Saxion Hogeschool |
NL |
Kinderrechte als Grundlage einer inklusiven Praxis |
Allemand |
File
|
Renate Gutmann FHNW |
CH |
Unterstützungsmöglichkeiten für Kinder mit einem psychisch erkrankten Elternteil |
Allemand |
File
|
Thomas Kreiner SOS-Kinderdorf Burgenland / Mobile Familienarbeit |
AT |
Auflage oder Freiwilligkeit - Was hilft? |
Allemand |
File
|
Eckhart Knab Institut für Kinder- und Jugendhilfe |
DE |
Ressourcenorientierte Pädagogik in der stationären Erziehungshilfe |
Allemand |
File
|
Monique Breithaupt-Peters Haus Fichtenhalde |
DE |
Betreuung im (teil)stationären Jugendhilfe-Setting als Chance zur Inklusion |
Allemand |
|
Varda Mann-Feder Concordia University |
CA |
Leaving home, leaving care: Contributions to Practice with Youth leaving Care |
Anglais |
File
|
Michael Macsenaere Institut für Kinder- und Jugendhilfe |
DE |
Dissoziale junge Menschen: Welche Hilfe ist die richtige? |
Allemand |
File
|
Jennifer Brooker RM IT University |
AU |
A Global Youth Work Passport - making youth work truly international |
Anglais |
|
Wilma Weiß Zentrum für Traumapädagogik |
DE |
Traumapädagogik - alter Wein in neuen Schläuchen? |
Allemand |
|
Wassilis Kassis Universität Osnabrück |
DE |
What doesn’t kill you makes you stronger? Violence-Resilience in adolescence |
Anglais |
|
Berthe Peerenboom FICE NL |
NL |
Young people growing up in the care system and their ideas on ‘inclusive growth’ |
Anglais |
|
Marius Metzger Hochschule Luzern - Soziale Arbeit und Kompetenzzentrum KA Bern |
CH |
Pilotprojekt zur sozialen Inklusion junger Mütter ohne Ausbildung |
Allemand |
|
Noemí Marcela Sanz UNTREF - Universidad Nacional de Tres de Febrero - Cuenca Reconquista |
AR |
A sustainable environment for the Cuenca of Reconquista |
Anglais |
File
|